söndag 10 april 2011


"Aldrig barn är alltid barn" skriver Anna Westberg i Maria moder .

Detta gäller särskilt missbrukarnas barn.

Deras överlevnadsstrategier i barndomen - tystnad, isolering av känslor, att vara duktig osv - blir deras symtom som vuxna, blir deras obrutna mönster.

Vad de inte fick som små, SAKNAR de som vuxna. Vad de inte fick som barn kan de inte GE som vuxna. Vuxenheten blir bara ett tomt skal med ett litet övergivet förvirrat litet barn inuti.


"ALDRIG BARN ÄR ALLTID BARN"


Detta tar jag med mig idag och i morgon ska jag LEKA med min 2-åring hela dagen! Jag ska låta 15-åringen vara just jobbiga OCH fantastiska 15 år utan att en endaste gång önska att tonåren snabbt va över och jag ska tänka på Henne som snart fyller 18 just som den stora lilla människa hon är!

Vad ska du göra i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar